Dette får du ud af en DISC analyse

Hvis du som mange andre iværksættere har en virksomhed eller foretager dig noget, der har med salg, kommunikation eller ledelse at gøre, så er det ikke usandsynligt, at du er stødt på begrebet “DISC analyse”. Du ved måske ikke, hvad det indebærer, og hvad det går ud på – men du har sandsynligvis hørt om det. Det kan være, at du er telefonsælger, og din chef har nævnt det et par gange. En DISC analyse er en analyse af dig selv, som du kan bruge til at booste din performance eller din virksomheds performance. Det er ikke svært at få foretaget en analyse, og der er professionelle, der arbejder med det til dagligt, der kan hjælpe dig med at bruge din DISC analyse effektivt.

Hvad betyder DISC?

Der har været en del forskning i personligheder, og efter en del års forskning er man kommet frem til, at det er muligt at dele folks egenskaber (personlige) op i fire forskellige kategorier – disse kategorier kaldes også for adfærdsmæssige stile. For at gøre DISC mere simpel, så har man valgt at give hver adfærdsmæssige stil et bogstav, et navn og en farve. DISC betyder derfor følgende: D (dominant, rød), I (indflydelse, gul), S (stabil, grøn) og C (konforminitet, blå). Sammen skaber disse bogstaver ordet DISC. Du tænker sikkert, at du nok kan gætte dig til, hvilken slags person, du er. Problemet her er ordet “gætte sig til”. Det er vigtigt at få foretaget en korrekt DISC analyse af en professionel, der også kan hjælpe dig med at bruge den.

DISC i en virksomhed, sådan bruges den

Der er mange anvendelsesmuligheder for DISC analysen, du kan både bruge den som selvstændig, hvis du da arbejder selv. Du kan også bruge den til at hjælpe dig selv og resten af dit team, hvis du har en lederstilling i en virksomhed. Der er nogle ting, som en DISC analyse bliver brugt meget til, og det er følgende: DISC bliver brugt til at hjælpe personer med at forstå, hvorfor de får stress, hvordan de bedre kan håndtere eventuelle konflikter – med andre ord forbedre selvindsigten. Noget andet er at forbedre teamworket, fordi man bedre kender hinanden – derved kan man undgå konflikter i fremtiden. Sælgere bruger den til at kunne matche en købers kommunikation samt købestil hurtigere. Ledere bruger også DISC til at lede mere effektivt og derved blive mere respekterede. DISC er fuld af muligheder.

For at få foretaget en DISC analyse og derved bestemme din DISC profil, så skal du tage en test på 28 spørgsmål, denne test tager 10-15 minutter.

Add a Comment

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *